Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 6 mars 2013

Gillar duschen

Måste ju visa lite bilder på mig själv också, och inte bara på snö och rådjur...


Som ni kanske vet gillar jag vatten och att vara med i badrummet när matte har duschat. Speciellt så här års när det är ganska kallt ute, eftersom jag blir lite rastlös när våren dröjer.


Matte är inte lika förtjust när jag lägger beslag på hennes badhandduk...


...men jag tycker att jag ligger bra på den. Då kan jag hålla koll när matte torkar väggarna i duschen. För det är inte alltid som jag orkar engagera mig och hoppa efter trasan när matte torkar...

Det har varit lite segt här på hemmafronten. Våren dröjer och förra veckan hade husse influensa. Nu är det mattes tur...

Mjau från Tiger

22 kommentarer:

Lena sa...

Förstår att det är varmt o skönt i duschen! Men jag tror bestämt att Tiger behöver komma ut och få lite motion, precis som alla hankatter....;) Bort med all snö!!!
Matte får krya på sig!
Kram!

Meta sa...

Vad skönt du har det, hälsa matte att jag skulle inte orka bada en katt och ta reda på efteråt.
Ha en fin dag
Kram Meta

Avslutat konto sa...

Årets badpojke kanske? hih...
Söta söta Tiger, kan du inte gå ut och säga åt Mattsson att komma hem?
HOppas ni vaknade till samma vackra väder i byn, som vi har här uppe... Solen skiner på berget bakom kammaren och det är så vackert!

Kramar Linnea o de övriga!

Evas Kvarnaro sa...

Du är så gullig Tiger, påminner mkt
om våran Klas som nu är "kattängel"
Jag älskar "röda" katter, men nu har vi Sixten som är en spräcklig bondkatt och han är vårat allt i djur-väg. Sixten är precis som Tiger, gillar oxå att glo i duchen.
Vi har oxå rådjur i trädgården, varje dag har de kommit minst 3ggr
dagligen, ett gäng rådjur,ibland
nio st tillsammans, olika familjer.
Tulpaner är inte lönt att sätta här
Sixten kan sitta nära o bara titta
på dem,de bryr sig inte och han vet
att det är inte lönt att "hoppa på"
dem. Nu har de dragit till skogs.
Vi har fått barmark nu.
Kramiss/ Eva o Sixten

Huset bakom lindarna sa...

Hej Tiger! Kul att du ville lämna tassavtryck hos mej! Här finns ju bara en hund i huset, vår cocker spaniel Julie 9 år snart. Grannen har en kattfröken i din färg, men den springer så fort den blir upptäckt.
Se nu till att matte kryar på sig, du får krypa in under täcket och värma henne. Kram från Finas mammis och Julie

Fullblodsekologen sa...

Du är en riktig goding du Tiger! Vår kissekatt Loppan skulle ha fallit pladask för dig, hon gillade röda katter. Dessutom gillade hon vatten, spann i fylla drag när hon blev badad. Ha en fortsatt skön dag.

Lövkojan sa...

Såklart du ska vara med i duschen, jag har en katt-tjej som alltid är där också, väärmegolv vet du:)

Ha det fint i väntan på våren, kram Marie-Louise

Marianne sa...

Här är det mest vattnet efter duschen som är intressant och uppenbarligen det godaste vatten man kan få;)
Sen är det ju golvvärmen som inte är så tokig heller....
Hoppas matte kryar på sig fort och våren inte dröjer allt för länge nu!
Kram

Rigmor sa...

Trodde först att Tiger tyckte om att duscha...men sen förstod jag...*skrattar*!! Och nog dröjer våren alltid, dessa kalla nätter känns ju lite onödiga...
Influensan...ja den tycks härja fritt nu...själv har jag också åkt på den, och jag som var så kaxig på jobbet, alla andra utom jag...jo, jo...det straffade sej!!
Men någon som inte är däckad är vår nye familjemedlem!! Han far runt så mattorna har knappt nuddat golvet sen han kom hit.
Krya på dej och ha en bra kväll!!
Kram kram

Lisa sa...

Tiger fuskar! Handduk får bara användas efter att man duschat ;-) Trist att husse och matte är krassliga. De får krya på sig fort så du får lite roligt sällskap!

Kram, Lisa

Sirpa sa...

Hej! Man måste ju duscha och sen tar man handduken!:) Hälsa matten!
Kram Sirpa

Ewa`s Galleri sa...

Låter inget roligt med influensa
Min katt Fia ligger på en handuk när jag duschar
Och sover ofta där på dagen också det är värme slingor i golvet varmt och skönt
Ha en bra kväll

Oljekritan sa...

Åh vad skönt att ligga på det man inte får..det verkar vara skönast där--du ä en snygg kille Tiger..och väntar på vår det gör jag med..Kan hälsa från min kattflicka Smulan..hon är jättesöt må du tro..Hälsa god helg till matte//Kram Karina

Fröken Tindra sa...

Ja, Tiger, vad är det med er katter och duschar?! Jag har ett par här som också ganska ofta inspekterar medan människorna i huset duschar. Ni är för mysiga.
Du ser så fin och avslappnad ut där på handduken. Inget spår av rastlöshet. =0)
Hälsa matte att hon skall krya på sig!!
Ha en fin helg!
Kram!

Anonym sa...

Gosigt att ligga där på handduken...bra mycket bättre än stå i duschen kan jag tänka!!
Hoppas du får en riktigt fin helg Tiger...hälsa matte :)
Ann-Louisekram

ann d du québec sa...

c est important de vérifier si la serviette est bien moelleuse.
peanut et ti pou

Steekjes en Stygn sa...

Här är det handdukshylla som är intressant. Det roligaste är att se till att alla handdukar åker i golvet eller att sova i hyllan. Man kan hitta på massor med bus i badrummet.
Ha det gott.
Anje

Mycket annat & lite betong sa...

Vår kisse tyckte om att dricka vatten i duschen.
Det går lite trögt för våren. vi har haft soliga dagar men kalla nätter. Snö har vi och rådjur har vi!

Hoppas att ni snart är friska!
Trevlig helg!
Agneta

Black Iris sa...

Vilken tur att du klarar dig från influensan i alla fall..
Våren verkar lura bakom knuten men vågar sig inte riktigt fram..

Kram Maidi

Unknown sa...

Ha en underbar Helg!! KRAM Petra www.romantiskahem.blogspot.com

Jaja sa...

Hej söta Tiger. Så fin du är där du ligger på mattes handduk. Snart ska du se...snart är våren och vips sommaren här..då kan du plaska ute. Hälsa till matte att hon ska krya på sig. kramiz jaja♥

Hanna sa...

Känner igen det där. Gucci brukar sitta på lur och vänta, för hon vill helst inte bli våt om pälsen, för att sedan kunna dricka schampovatten, mums! :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19