Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

fredag 21 september 2012

New Dawn har flyttat

På försommaren köpte matte en New Dawn-ros som planterades i en stor kruka. Den har stått tillsammans med några andra krukor med rosor och lavendel vid förrådsväggen, där det förr fanns ett litet växthus. Matte har funderat på att göra en rabatt där längs väggen.


Men eftersom byggnaderna behöver målas nästa år är det lika bra att vänta med både rabatten och en klätterros vid förrådsväggen. Så New Dawn har flyttat, ni kanske kan ana vart om ni tittar noga på bakgrunden...


Just precis! Den har flyttat ur krukan och planterats vid rosenbågen intill dammen, och den började genast att blomma så fint. Så nu är det verkligen en rosenbåge på riktigt...


Undrar om det är årets sista ros som blommar nu? Men om det blir varmt framöver hinner kanske de övriga knopparna också slå ut.


Jag har också flyttat... från växthusförrådet till altanen. Jag tog min tillflykt dit eftersom det är en bra liggplats så långt bort från garaget som möjligt. Jag gillar inte när det händer saker som jag inte har koll på, men här ligger jag tryggt i en av stolarna. Nu när det blev lite kallare nätter har matte lagt dit en mysig filt åt mig också, så då blev det varmare.

Jag flyttade hit eftersom det förra veckan blev en massa oväsen vid garaget på andra sidan huset. Det kom en stor lastbil och lastade av saker på grusgården. Det kom även en snickare som skulle jobba med taket. Men plötsligt var det inte längre något tak på garaget! Jag blev orolig att de tänkte riva garaget. Där i förrådsdelen har jag ju både säng och matskål! Men husse lugnade mig med att det gamla plåttaket  som inte var tätt ska ersättas av ett tegeltak, så det låter ju bra.

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Elna sa...

Nu lever rosenbågen upp till namnet *ler*. Tiger har det varmt och gott.

Kram och klapp

ulla laiho sa...

Har också en New Dawn. Den har ibland frusit ned nästan helt men har hela tiden återhämtat sig - väldigt härdig. Och så tycker jag om den milda rosa färgen. Bladverket är dessutom så friskt grönt.

Trevlig helg!

Klosterkatterna sa...

Skönt att du har hittat en fredad liggplats undan stoj och bråk. Du ska se att när det nya taket är på plats, så får du det varmt och mysigt i förrådet.

Tassisar
Jenny, bolis och klosterkatt.

Lena sa...

Vilken söt ros!!!
Förstår att Tiger behöver en varm filt dessa kalla nätter o mornar....
Trevlig helg - trots regn o kyla!!!!

Anonym sa...

Vacker!!
Önskar dig en skön fredag
Kram
AC

Jenny sa...

Hej Tiger!
Vad bra att du hittat en ny plats att mysa på medans garagetaket byggs om:)

En sån vacker ros skulle jag oxå vilja ha i trädgården!

Gösta o Elvira hälsar!


Kraam Jenny

Anki sa...

Bra med en mysig varm plats att ligga på när nätterna blir kallare... och så fint rosen gör sig i rosenbågen... Har också en New Dawn - väldigt trevlig med lång blomning :)
Ha det gott!
Kram

Anonym sa...

Åh....så vacker ros, vilken ljuvlig färg!!
Så fint ni har det och ännu finare blir det ju med nya taket:)
Bäst du håller dig undan Tiger, byggjobb kan vara högljudd och göra ont för söta katter.
Mys på där i soffan du.
Ha en riktigt trevlig helg du och din matte :)
Ann-Louisekram

Raija sa...

Så vacker rosen är och hoppas den hinner blomma länge innan kylan kommer.

Hjärtruds Stuga sa...

Så bra att du får nytt tak på din sov och matplats. Lite otäckt med maskiner och främmande bullrande människor men det blir ju bra sen.
Ha det gott och håll ut.

Nospuss från Kajsa, Sussie och Patsy

Rigmor sa...

New Dawn är tacksam!! Och vacker!! Här har den inte den bästa tänkbara växtplatsen, alldeles intill ett gammal äppelträd som blåst av, marken full med rötter. Men den stretar ihärdigt på, och blommar fortfarande. Första vintern klarade den, så nu ska den väl vara lite mer härdig får man hoppas.
Ja du...tranorna, finns det några har de säkert paraply och gummistövlar nere vid Kvismaren. Passerade härom dagen, och några stycken var det som cirklade runt, men jag tror att det var mer folk med kameror och kikare än fåglar, just då i alla fall...
Ha en skön lördag, och du...inte EN snigel har jag hittat...så jag undrar jag...men det får tiden utvisa!!
Kram kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19