Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 14 augusti 2012

Solnedgång från balkongen


På tal om att det röda flytande ljusklotet påminner om solnedgången... Vi har minsann inte varit bortskämda med vackra solnedgångar den här sommaren. Men så här såg det ut från balkongen en kväll för ett tag sedan. Himlen fick en fantastisk rosalila färg!


Härom kvällen var himlen lite mera åt det orangefärgade hållet när solen precis gått ner bakom Kilsbergen, rakt ovanför kyrktornet i byn. Man kan ana kyrktornet nedanför bergen, mellan träden där i skumrasket. Solnedgångar fascinerar både matte och mig, och de är sällan likadana. Men går inte solen ner onödigt tidigt nu...?

I morgon börjar matte jobba igen efter semestern, men husse har ledigt ett tag till. Så fort semestern gick! Behöver jag säga att matte är avundsjuk på oss som får vara kvar hemma? Men matte tycker att det är bra att börja med en halv vecka, så att det snabbare blir helg igen...

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

Lena sa...

Vackra solnedgångar!!!
När jag jobbar kväll brukar jag beundra solnedgången över Kilsbergen från Grävehållet - vackert!
Perfekt att börja med en halv vecka efter semestern!!!!
Lena

Anonym sa...

Oj så vackert du bor Tiger!
Skicka bort husse och matte så kommer jag och ser efter dig ;-)
Kram Caroline

Högagärde sa...

Vilka solnedgångar. Jag blir helt betagen och lite avundsjuk. De är ju så sällsynta och det är inte alltid man har kameran med sig.

Hjärtruds Stuga sa...

Hoppas du njöt av solnedgången i mattes knä. Underbara färger. Kan bara hålla med dig om att solen går ner alldeles för tidigt.

Ha en fin kväll.

Kram

bakom berget sa...

Tack! Va snällt. Jo, jag började oxå jobba på allvar (efter en mjukstart) just som värmen och solen kom. Men jag har fördelen med att kunna vara ute på dagarna i jobbet, så jag är rätt nöjd ändå.
Vilka härliga solnedgångsbilder du visar.
Nu ska jag kolla länken.
Ha en fin dag!
Kram Åsa.

Solstrimmor sa...

Jag är avundsjuk på alla som har fri sikt och kan se solen gå ner! Här är skogen i vägen. Och aldrig har jag sett en sol, eller måne, i en damm förut:)

Ha en fin jobbardag.
Kram Eva-Mari

Rigmor sa...

Så vackert!! Förstod igår att kvällen skulle bli i alla de möjliga färger, kunde skymta det genom skogen...nu ska allt han som äger skogen bakom oss få i uppdrag att gallra lite i vinter!!
TACK för tipset om var jag kan få tag i "eldklotet"!! Lite läckert att ha i trädgården också tycker jag...
Här är det första arbetspasset snart, så nu är allvaret på gång igen.
Kram kram

Nillis sa...

Åh vad fin himlen var där :-) Skönt att du har semester ännu lille Tiger, hihi. kramis

Anonym sa...

Så vackert det är. Hoppas mattes jobbstart blir lugn och behaglig! Vill passa på att tacka för alla era fina kommentarer hos mig, de gör mig så glad! Kram Hanna

Anonym sa...

Underbart vackert, vilken solnedgång du lyckades fånga där. Sånt får man aldrig nog av. Särskilt härligt är det när kvällen är ljum och sitta där och bara njuta av en vacker himmel.
Visst kan man tycka det är synd att mörkret sänker sig tidigare och tidigare, men jag brukar trösta mig med att då bomarderar vi med ljus i alla former, och överallt.
Det har sin tjusning det med ;)
Ha en fin vecka
Ann-Louisekram

Snäckskalsdalen. sa...

Och den som sa till mig att dom där färggranna solnedgångarna beror på att luften är förorenad, den skulle jag vilja prata lite med. Eller, det behövs inte, jag väljer att inte tro på det ett endaste dugg.

Smart matte du har som börjar arbeta mitt i veckan!

Agneta kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19