Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 24 juli 2012

Två katter vid dammen!


Här sitter jag vid den stora stenen vid dammen och kollar noga...


...på den här katten som sitter på andra sidan. När vi hade släktkalas och firade husse för drygt en vecka sedan dök den här katten plötsligt upp vid dammen. Husse fick den i present. Förstår inte varför han ska ha en annan katt när han har mig...?


Undrar vad den grå stenkatten tänker på? Han (eller är det kanske en hon?) sitter bara här vid dammen och filosoferar och ser ut som om han vore huggen i sten... (vilket han ju också är). Men jag måste erkänna att det onekligen är en ganska söt katt.


Bäst att försöka bli kompisar om det är tänkt att han ska vara kvar. Blir det bra om vi poserar så här? Han är mindre än mig, men väldigt mycket tyngre...


Nej, det blir lite tröttsamt att sitta stilla hela tiden, så jag får nog lägga mig en stund... Hur orkar han sitta där så länge?


Jag tror att jag tittar åt andra hållet, ner till lilla dammen, så kan vi spana åt var sitt håll ett tag... Nu har matte plötsligt förstått varför det växer lite dåligt just här. Kan det kanske bero på att jag ligger här ibland...? Eller är det matte som har glömt att hon inte har planterat något just på den här fläcken?

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Så Tiger har fått sällskap av en stenkatt! Söt, fast inte så söt som Tiger förstås. Verkar som om dom kommer överens i alla fall... tur det!

Kram Eva-Mari

Lena sa...

Vilken söt stenkatt!!!! Förstår att Tiger är lite intresserad
Vackert vid dammen!!!

Elna sa...

Vad kul med en kompis men han verkar lite stel men söt ändå. Aldrig kan jag tänka mig att Tiger skulle ligga ner några växter. Ni får ha en fin dag.

Kram och klapp

Elna

Nillis sa...

Hihi så sött ;-)

Snäckskalsdalen. sa...

Ha! En inkräktare. If you can't beat them, join them!!!
Fast jag känner med Tiger, jag ser att under pälsen är han lite, lite ledsen, visst är han det....
Sympatikramar

Ett ögonblick sa...

Vilket paradis du har Tiger!! och så helt plötsligt har Du fått sällskap av en kattjej (ser så ut) kan livet vara så mycket bättre??

//lisamaja

Christina sa...

I denna kattfamiljen har dom en stor fet grön keramikkatt, som dom har placerat vid sidan om ingången till kattrastgården! Vi katter tittar inte på den för vi tycker den är vidrig! Kan inte förstå att vår matte har så dålig smak! Din katt va mycket snyggare! Hälsningar från Lila-Christinas katter

Monica sa...

Å vilket UNDERBART Inlägg!!! Sitter här och ler och "känner" lite för Tiger....men katten i sten var fin den också!
Ha det nu riktigt bra båda två. Ni vet väl att ni båda är unika och värdefulla?
Kram och vink från mig.

Tant Otteskrufv sa...

Tycker allt att den ser lite fisförnäm ut den där grå. Visa den inte dina bästa ligg-gropar, den kan gärna sitta där med nosen i vädret.

G:a Affären sa...

Så gulligt inlägg, och jag tror Tiger redan accepterat sin nya vän.
Även här är det fläckar i odlingarna där katten har gjort sin variant av blomstersäng. Ja,ja det får vi leva med.
Vilken fin damm också!
Kramar
Cia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19