Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

söndag 22 januari 2012

Benvärmare


Så här års tillbringar jag de flesta timmarna inomhus. Speciellt när det är minusgrader som det har varit de senaste dagarna. På eftermiddagar och kvällar brukar jag ligga i min favoritfåtölj, i soffan, eller i husses knä för att han inte ska bli avundsjuk på matte, för på nätterna och förmiddagarna är det min och mattes säng som gäller.


Matte är frusen av sig så hon använder duntäcke, medan husse har ett vanligt täcke. Jag är också lite frusen av mig, därför föredrar jag det mjuka och varma duntäcket hos matte. När matte ska lägga sig tassar jag oftast efter in i sovrummet, eller snarare försöker jag sätta krokben för henne för att hinna före och få bästa platsen i sängen. Jag brukar ta genvägen över sänggaveln för att komma före...

Ibland kan jag agera fotvärmare, men jag föredrar att vara mattes benvärmare. Jag dunsar ner så nära matte jag bara kan, och ligger helst i knävecken när matte ligger på sidan och använder hennes ben som huvudkudde. När matte flyttar sig lite för att det börjar bli i varmaste laget med både ett värmande duntäcke och mig tätt intill, brukar jag snällt flytta efter. Jag vill ju inte att matte ska behöva frysa... 


Ibland lägger jag mig till och med på mattes ben, vilket hon säger blir för tungt. Såååå tung är jag minsann inte! Jag har räknat ut att det är ett bra sätt för att jag (och inte matte) ska få ligga mitt i sängen. Och när matte flyttar sig åt sidan så kan jag använda hennes ben eller fötter som huvudkudde.

Så när matte vaknar ligger jag oftast mitt i sängen och matte långt ut på ena kanten. Eller också har matte svårt att komma ur sängen för att jag ligger på tvären över hennes ben. Hon brukar klaga en del på att jag tar för stor plats. Men jag tycker att hon ska vara glad att hon får använda min säng... Det är ju ändå jag som är chef här i huset! Dessutom agerar jag ju benvärmare!

Mjau från Tiger

25 kommentarer:

Elna sa...

Han är för härlig och att inte han blir varm *ler*. Fina bilder.

Jag får använda din blogglista, tack! På tal om webbläsare har jag växlat till Firefox för jag hade en del problem med de andra men nu flyter allt på smidigt.

Kram
Elna

trädgårdsdrömmar sa...

Ha ha du är allt bra rolig du Tiger.Det ser verkligen gosigt ut där du ligger i sängen.Var rädd om matte så hon inte ramlar ur sängen.Kram

Susanne sa...

ja du Tiger....det gäller att njuta av livet, här i soffan har vi våra tre herrar...Preben agerar magvarmare åt mig, Lemmy ligger i knäet på husse och Pähr i fåtöljen precis vid husses hand så han kan få en klapp nu o då ;))) ingen som vill ut i snöstormen!
ha en bra dag i sängen
kram susanne

Myriam sa...

So cute!!!!!!!!

Elna sa...

Det är bara jag igen. Jag har en liten utlottning.

Kram

annika sa...

Det gäller att njuta och ta för sig av det sköna i livet :).

Kram

Lily sa...

En livsnjutare ut i klospetsarna..

Kram Lily

Mor Tuta sa...

Du ser ut att ha det jätteskönt i din mattes säng, du vill väl inte bli störd där kan jag tänka mej.
Jag gillar också att ligga i min mattes säng och så nära som det bara går eller varför inte uppe på henne...
Kram taggen/ Birgit

livet på landet sa...

Vilka gooa bilder !! Och att få ha en kisse som benvärmare är inte fy skam.
Kram från oss i norrland!

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, och vi här, Pippi och Nisse, vi ligger också och sover på våra speciella platser. Ibland byter vi. Men bara ibland. Och när det blir föör tråkigt då lappar vi till varandra lite och sen slickar vi på varandra och går och lägger oss igen.....Agneta kram

Unknown sa...

Grattis till utmärkelsen i inlägget nedan!

Du ser så mysig ut där du ligger och gonar dig.

Min morsa har en katt som ser ut som dig Tiger, den heter Pipen och ibland ligger han under täcket när de har bäddat. Där kan han ligga och sova/mysa i flera timmar.

Ha nu en fin vecka och värm mattes andra ben!

Kraaaaaaaaam

Helén sa...

Haha, jo du önskar väl att matte skulle ligga på golvet så du får hela duntäcket för dig själv...hihi//Helen

Rigmor sa...

Det där känner jag igen...alltför väl!! Man kan vakna på morgonsidan av att man fryser om ena benet, och då upptäcka att man har ena benet helt utanför sängen och krampaktigt håller sej kvar på den lilla bit som tilldelats under natten...och i mitten ligger två frodiga kattdamer och vräker ut sej!!
Kram

MICKAN sa...

Å vad sömnen är djup där .... :D

pelle sa...

Ja du Tigern du har en bra teknik och sängkantsfason.Klart du ska bestämma, chefer gör ju det.
Du gör lite som jag faktiskt. Fast jag ligger lika gärna med huvudet på kudden, eller på nåns arm, eller i en hand. De tvåbenta blir så löjliga då och ooar och aar och säge "sött" och sånt när de ser det. Mina sover omlott, en e uppe o en sover, ofta. En jobbar och en e hemma hos mig.

Gizmo sa...

Jag myser gärna inne efter mina långpromenader.

Tre Tanter sa...

Han är ju för go den kissen och vet tydligen hur man ska räkna ut det hela så det blir som man vill :) ha en fin vecka både matte och du, kram från oss 3

Monica sa...

Kära goa Tiger, du är "bara" bäst! Tänk vad skönt du har det i mattes säng. Matte skulle troligen inte vilja vara utan Dig!
Nu hoppas jag att ni båda får en bra vecka tillsammans!
Kram och vink från mig.

Anonym sa...

Åh, vilka härliga bilder... Tiger kan konsten att njuta av tillvaron.

Birgitta :-)

Susanne sa...

Kika in till mig,,,har nått till dig,,kram ♥

Cia40 sa...

Såååå skööönt, Tiger !:)
Jag ligger hos min matte oxå, fast helst bakom ryggen, tätt,tätt...:)
Matte saknar mig annars har jag hört henne säga till husse när han säger att en hund bör ligga i sin korg...Husse är bara avundsjuk för att jag inte ligger bakom hans rygg, säger matte...:)

KRAMAR till er, Stig o matte Cia:)

Cia40 sa...

Såååå skööönt, Tiger !:)
Jag ligger hos min matte oxå, fast helst bakom ryggen, tätt,tätt...:)
Matte saknar mig annars har jag hört henne säga till husse när han säger att en hund bör ligga i sin korg...Husse är bara avundsjuk för att jag inte ligger bakom hans rygg, säger matte...:)

KRAMAR till er, Stig o matte Cia:)

Fröken Tindra sa...

Så mysigt det låter! Jag saknar vår gamle kisse som så gärna sov hos sin matte. De små liven vi har nu har inte riktigt kommit på det där än. Bara provat lite. Jag hoppas att de kommer upp i sängen så småningom! Annars kommer jag kanske och lånar dig lite, Tiger?!
Hi, hi.
Kraaam!

andi sa...

Hihi, du gosiga Tiger :) Ja visst får matte vara glad och tacksam över att hon får ligga i din säng ;)

Black Iris sa...

Jadu lilla Tiger. Att vara benvärmare åt någon som ligger i ens säng.....
Sicket jobb du har din lille stackare..=))

Kram Maidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19