Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

måndag 5 september 2011

Stor kanin till salu

Ni kanske redan har sett den i verkligheten eller på bild - den stora gula kaninen på Stortorget i Örebro?


Den är ett av konstverken i utställningen Open Art som har pågått under hela sommaren i Örebro, där man kan hitta annorlunda konstverk lite varstans. Men mest omtalad och fotograferad är den stora gula kaninen.



Är han inte söt? Eftersom utställningen nu närmar sig sitt slut är kaninen till salu, ifall det finns någon spekulant...


Engelbrektsstatyn har fått stå lite i skymundan i sommar.


Även i Svartån finns det en del annorlunda konstverk, som det här flygplanet som ligger och flyter vid Kanslibron...


...mellan det gamla Arbetshuset, som är en av stadens äldsta byggnader...


...och det ändå äldre Örebro slott. Men vad gör egentligen flygplanet där?


Om man går över Storbron till den södra sidan av slottet kommer man till Kvarnbron...


...där det blommar så här vackert och man kan sitta och njuta en stund mitt i stan.


På vägen tillbaka fick matte syn på ännu ett konstverk i Svartån intill Storbron. Det är ett konstgjort näckrosblad där något flygfä av större modell har landat.



Men det passar i alla fall bättre in i miljön än flygplanet...

Mjau från Tiger

10 kommentarer:

Susanne sa...

Hej
Vilken söt kanin, har jag helt missat ;)) Påminner lite om er Tiger när han ligger på ryggen ;)) Kanske skulle lägga ett bud!
kram susanne

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad roligt med all dessa konstverk, kaninen var ju gigantisk! Ååhh vad jag längtar tillbaka till Örebro när jag ser bilderna. Jag har bott i Örebro några år medan jag utbildade mig till dekoratör på Karro=)

Tack för att du såg att jag hade ny header! Oj vad det regnar här, hoppas att det klarnar upp i morgon. Ha en fin tisdag!
Kram,
Regina

Anonym sa...

Visst är kaninen söt:-) Men var i jösse namn gör man av den.....

Kram

skapa och inreda sa...

Gillar den stora gula kaninen!
Konstverk som man verkligen kan ta till sig.
kul att få se bilder från örebro :)
Kramiz
Annika

annika sa...

Så du har varit ute med kameran i stan. Ska allt ta några foton på kaninen innan den försvinner till helgen.
Jovisst var det Lockenkil som hon red i. Jo det är långt till Malmö men för ett år sen bodde de i England så jag är lite van.
Svamp har väl du i massor runt där du bor?

Kram
annika

Christina sa...

Vilken gullig kanin, men i största laget! Fina bilder från Örebro. Har gått några kurser i Örebro, på Ekeskolan./Christina

Rigmor sa...

Håller nog med där, flygplanet är lite malplacerat...Kaninen däremot har nog satt Örebro på världskartan ordentligt, såg att några kinesiska turister hade efter hemkomsten lagt ut den på en turistsida för Sverige, lite synd för dom som kanske kommer nästa år och kaninen är borta...undrar just vem som kommer att köpa den??
Fina bilder från Örebro!! Man ser inte sin egna stad jämt...
Ha´en bra fortsättning på dagen!!
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Nejjj, vilken fin "liten" kanin....! Visst är det kul med sån konst. Och jag måste säga att jag tyckte flyplanet var häftigt där det ligger!
Örebro är en fin stad. Visserligen är jag inte där så ofta, men jag var där för ett par tre år sedan och det är mysigt.
Agneta kram

Susanne sa...

Men wow vilken häftig kanin...Kram

Anonym sa...

Hej
Vad snyggt det blev med alla stenar. Har du oxå varit i Örebro tyckte inte du som jag att det var en helt underbar stad och dit vill man verkligen snart igen.
Kram Hoffmansdesign

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19