Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

onsdag 12 januari 2011

När kommer våren?

Här ligger jag i mattes säng och inväntar våren...

Matte tycker att jag börjar bre ut mig för mycket i sängen, hur hon nu kan tycka det? Jag ligger gärna intill benen eller ryggen på matte eller husse, och använder deras ben som huvudkudde. Men matte tycker att det blir lite väl varmt ibland. Då flyttar hon högre upp eller åt sidan i sängen och jag flyttar förstås efter. Så på morgonkvisten ligger jag på tvären mitt i sängen och gottar mig, medan matte får ligga på kanten.

För ett tag sedan när det var så väldigt kallt ute tyckte matte att jag gick till överdrift. Det var när jag av misstag väckte henne mitt i natten när jag försökte trampa runt och bädda åt mig ovanpå hennes mage och ben. Då lyfte hon på täcket så jag kanade ner bredvid igen...

I förrgår när det var 3-4 plusgrader trodde jag att det var vår, så jag var ute ovanligt länge. Men jag var tvungen att spärra ut klorna ordentligt för det var glashalt överallt. Matte klagade också på att de mindre vägarna till jobbet var rena glansisen. Men i morse var det dags igen - vi fick mera snö! Så nu är det halt under med snö ovanpå, vilket inte är mycket bättre. Jag får nog sova ett tag till innan det blir vår.

Mjau från Tiger

7 kommentarer:

Systrarna Hjertén sa...

Å, den som ändå vore katt...

Mvh
Frida

Vitt hus med svarta knutar sa...

Ja vi katter kanske skulle göra som björnarna, gå i ide under vintern.

Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gnm matte Regina)

Fröken Tindra sa...

Ja, inte är det det lätt att vara katt nu inte. Jag var ute och hämtade in vår gamling för en stund sen. Han hör tyvärr så dåligt så det är ingen idé att ropa på honom men jag vet att han gärna sitter under altanen och väntar på att få komma in. Så det är bara att gå dit och plocka upp honom.
Jag har två katter intill mig emellanåt. Den äldste och den yngste ligger gärna och trycker sig intill mig. Mysigt men lite stökigt ibland.
Är hemma och sämre igen. Tråkigt!
Det är iallafall väldigt vackert ute nu får vi trösta oss med.
Kram!

conny sa...

Jag vet exakt när våren kommer. Den kommer när den kommer, och tills dess får vi acceptera att det är vinter, som det brukar vara på vintern. När vintern är slut är det vår, och sen blir det sommar, som nästan är slut innan den kommit. Och sen blir det höst och vinter igen, så det kanske vore lika bra att det är vinter hela tiden, för då slipper vi vänta på våren.

Mor Tuta sa...

Väntar också på våren, men den kommer nog vad det lider.
Bra att ha inbyggda broddar nu när det är så halt. Sängvärmen den är allt bra skön den
Mjau Taggen o Birgit

Rigmor sa...

Katter har ju i allafall inbyggda broddar nu när det är halt...det värre med deras mattar och hussar!!
Här väntar damerna också på våren, och sen kaminen i sovrummet blev installerad och godkänd är det ganska trångt i sängen på kvällen...
Ha det så gott!!
Kram

Black Iris sa...

Vad härligt att ha inbyggda broddar och självklart ska du ligga och gosa i sängen Tiger.

Kram Maidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19