Tigers efterträdare Felix

Tigers efterträdare Felix

tisdag 27 juli 2010

Mängdrabatt?

De senaste dagarna har vädret varit grått, kallt och regnigt, så här kommer flera uppiggande blomsterbilder. Både matte och jag älskar ju blommor…


Vid planket intill garaget finns en rabatt med rosenvial och liljor som har blommat helt magnifikt de senaste veckorna. Inte ens regnet har lyckats slå sönder liljorna som blommar mer än någonsin. Är det det som brukar kallas mängdrabatt…?



Rosenvial är en perenn som påminner om luktärt, men utan nämnvärd doft. Den har flera blommor på varje stängel och passar bra i buketter enligt matte.




Liljorna är ovanligt fina i år.




De rödorange liljorna blommar allra först, och står sig inte lika länge som de gula, vilket är tur, för de passar inte så bra med rosenvialens färger. Men de står i kanten på rabatten, så det gör inte så mycket.


Husse var flitig och plockade liljebaggar redan tidigt i våras, så det har inte blivit så många liljebaggar i år…

Mjau från Tiger

11 kommentarer:

rigmor sa...

Ha, ha, visst är det mängdrabatt!! Nu blir jag lite intresserad av rosenvial, så det blir till att leta i närmaste handelsträdgård. I år är första året jag inte haft luktärt och det saknar jag, dels att plocka in och sen tycker de är vackra att ha som bakgrund i trädgårdens rabatter också.
Ha´en skön tisdag, vi ser ut att slippa regn...

Mejrams! sa...

Fina blomsterbilder du visar!/Kramen

Skogslyckan sa...

Så vackert i din "mängdrabatt" Blev så sugen på den där rosenviolen. Skulle passa här vid Skogslyckan. Får kolla i min handelsträdgård. Mina liljor har snart blommat över, men de har varit "mängdrabatt" på dem i år. ha det bäst!
Kram Pia

Unknown sa...

Så vackra liljor o rosenvial,jag förstår nog att du triva ute nu.
Ha en bra dag med matte i trädgården!
Kram!

Systrarna Hjertén sa...

Helt fantastiskt! Kul att se att somliga lyckas ;D

Mvh
Frida

Annika sa...

Det är nu man ska unna sig ett extra varv i trädgården och försöka minnas dem på vintern.
Härliga bilder
Kramiz Annikam

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hallå där Tiger, de där Rosenvialerna är vi bombsäkra på att matte skulle gilla! Vilken mängdrabatt, fungerar både som solskydd och regnskydd, kan se dig bland Liljorna=)

Kram,
Lilla fröken och Bebisen
(gm matte Regina)

Jenny sa...

Hej Tiger o Elisabeth!
Oj vad många vackra blommor ni har i rabatten!

Ha det bra:)

Kraam Jenny

Monica sa...

Tiger, Tiger.....viken matte du har!!!!!! Underbara bilder....du anar inte vad jag njuter av att sitta här & "gottar" mig i mängdrabatten....*fniss*....
Varma ärliga kramar från mig.

Anonym sa...

Vilka liljor... och vilken härlig rabatt! Härligt att de står så bra emot regnet. Här öser det ner igen... och många av mina blommor ligger hopklumpade i rabatterna... suck.

Men nu läser jag... härligt att kunna kura i läsfåtöljen!

Regnruskkram
Eva-Mari

Isas Trädgård sa...

Hej Matte !

Tack för din fina lyckönskning på min sida !

Härligt inspirerande bilder på din fina "Mängdrabatt"!! Jag har inte hunnit med min rabatt i år så tyvärr har liljebaggarna fått härja fritt.

Ha det så gott !
kram/Isa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Kitty Cat 19